Week: 30 OUTDOOR ! - Reisverslag uit Montelparo, Italië van Cas Nijdeken - WaarBenJij.nu Week: 30 OUTDOOR ! - Reisverslag uit Montelparo, Italië van Cas Nijdeken - WaarBenJij.nu

Week: 30 OUTDOOR !

Door: Cas Nijdeken

Blijf op de hoogte en volg Cas

28 Juli 2015 | Italië, Montelparo

Week: 30 OUTDOOR !
Zo als jullie weten loop ik stage bij een agriturismo & outdoor camping, deze week stond zachtjes gezegd in het teken van outdoor activiteiten. Arjan,Gerjanne en ik hebben een leuke actieve,maar vooral avontuurlijke week achter de rug en niet te vergeten de twee premiére deze week.


Klim en klauteren
Je hebt een oude stads muur waar van de voegen goed diep zijn, daar voor staat een groep met enthousiaste kinderen en ouders . je raad het al we hebben weer ge streetboulderd en deze week niet 1 keer maar zelf 2 keer. De kinderen en ouders konden hun geluk weer op met het klimmen en klauteren op de klim muur. Het is echt super leuk om te zien hoe enthousiast de deelnemers waren en hoe snel ze door hadden hoe je die muur op klimt. Er waren uiteraard ook kinderen bij die het klimmen best spannen vonden maar daar was naar een half uurtje niets meer van te merken.


Bergje op, bergje af en met de stroming mee
Deze week hadden we de premiere van klim en kloof. Een groep van 10 enthousiaste deelnemers stonden te springen om in de ochtend te gaan top rope klimmen in klimgebied Rosara. En vervolgens in de middag een kloof wandeling temaken in de Gola Garafo. Uiteraard stonden Arjan,Gerjanne en ik ook te springen om deze activiteit te begeleiden. Aangekomen bij klimgebied Rosara gaan Gerjanne en Arjan er direct vandoor om de klimtouwen uit te hagen en was de groep voor mij. Ik mocht de gordel/helm uitleg verzorgen en de touwcommando’s doornemen voor de groep. daarna starte de klim activiteit de groep werd opgedeeld en hadden keuze uit twee klim pacours. Het enthousiasme van de groep was groot en er zaten een aantal goede klimmers tussen.

Na veel klimplezier gingen we door naar Gola Garafo een prachtige kloof waar we met alle deelnemers een wandeling gingen maken. Het leuke van een kloof wandeling is dat de smalle paatjes al vrij snel ophielden dus dat werd ZWEMEN! Heerlijk door het ijskoude water. Op de heen weg moesten we tegen de stroming in, maar op de terug weg konden we goed gebruik maken van de kleine vervallen waar je zo van kon laten glijden. Het uitzicht was geweldig voor door de schitterende licht val van de zon. Na deze mooie dag sluiten we de dag af met een ijsje bij onze huis Gelateria (ijssalon met huisgemaakt ijs)


Premiére Monte Agentella
Arjan vertelde mij op het moment dat ik de route op de kaart aan het uitzoeken was voor onze bergtocht van deze week. Dat hij de Monte Agentella in de winter heeft gelopen en op de terug weg de vraag zou zijn of de berghut wel open zou zijn voor overnachting, uiteraard had hij wel een bivak mee. Toen we op de top van de M.Agentella stonden dacht ik bij mij zelf dit lijkt me geweldig om hier in de winter te staan. maar eerst maar eens met een graad of 26. na zo 3 uur gelopen stonden we op 2200 meter op de top van de Monte Argentella dat uitzicht heeft op de piano grande en over de hele Le Marche. In een woord geweldig wat een uitzicht. Dit was voor mij de eerste keer dat ik deze tocht liep en voor Arjan de eerste keer dat hij deze tocht liep met twaalf deelnemers dus ja de 2de premiére deze week. ik vond dit een van de mooiste tochten die ik tot nu toe heb gelopen. De deelnemers waren ook zeer verast over het uitzicht tijdens de hele tocht. Het was een pittige tocht met veel stijging uiteindelijk zijn we zo 900 meter gestegen. Het uitzicht varieerde van mooie gesteente en rotsformaties afwisselend met mooi groene vlakte en groene bossen. Na afloop was iedereen voldaan en heeft iedereen genoten van het uitzicht


The moment of truth
Deze week eindigde met een tussen evaluatie,na 8 weken stage vonden Arjan en Heleen de tijd voor een tussen evaluatie.
Het resultaat was goed hier en daar wat verbeter punten op organisatorischegebied en ik kreeg een paar handige tips om mij te verbeteren. Na deze goede uitslag gaan we de komende 6 weken met volle bak energie er tegen aan.





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Montelparo

Cas

Actief sinds 06 April 2015
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 3262

Voorgaande reizen:

01 Juni 2015 - 28 Augustus 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: