week: 25 Door berg en Kloof - Reisverslag uit Montelparo, Italië van Cas Nijdeken - WaarBenJij.nu week: 25 Door berg en Kloof - Reisverslag uit Montelparo, Italië van Cas Nijdeken - WaarBenJij.nu

week: 25 Door berg en Kloof

Blijf op de hoogte en volg Cas

24 Juni 2015 | Italië, Montelparo

Week: 25 Door berg en kloof
Deze week hebben we wederom weer een prachtige week gehad, momenteel tel sopra e sotto 20 gasten en is het vakantie seizoen geopend. We mochten weer lekker klussen rond om het huis, activiteiten voor bereiden en de beregen in. Ook hebben we water gezien en gevoeld.

Geocache
Geocache is een wereld wijde schat zoek tocht waar miljoenen mensen wereldwijd aan deelnemen. En uiterraard gerjanne en ik ook zo heeft sopra e sotto zelf een aantal cachtses in de bergen en in de dorpen, dus hebben we samen met Arjan een cachts in Monte Fiori na gelopen of deze nog steeds te vinden was. Het resultaat was goed.

Klim & Kloof
Sinds ik voor de eerste keer op een klimwand stond, dit was tijdens mijn opleiding. Ben ik warm gelopen voor de klim sport mijn geluk kon ook niet op toen Arjan ons deze week mee nam naar het klimgebied Rosara. waar we voor onze eerste keer mochten rots klimmen. De ervaring was geweldig, je hebt zo veel meer mogelijkheden om te klimmen en je kan je technieken ook beter trainen. De eerste klim was spannend, maar naar deze nogmaals te beklimmen gingen we los en proberden weer steeds meer uit. Na de klimervaring nam Arjan ons mee naar een kloof voor een kloof wandeling, en een stukje zwemmen in de kloof dit was koud maar het uitzicht was geweldig.

Monte Vettore
De aantal keren dat we nu in de Monte Sibilini ben geweest en daar meerdere toppen heb bewandelt, keken we steeds tegen een grote berg aan. De Monte Vettore dit is de hoogste berg van park Monte Sibilini deze week was het de grande week. We gingen de Monte Vettore op het was een pittige klim maar super mooi met uitzicht over de Monte Sibilini en over Piano Grande. Vele rotsen en bergen kijken ons aan toen wij op de top stonden van de Vettore, en met uitzicht op de Lago di Pilato hebben we een van de meest unieke plekjes gezien.

• 28 Juni 2015 - 20:46

Wander Bordewijk:

Hoi Cas, wat een geweldige avonturen beleef je zeg! Met veel plezier lezen we hier thuis jouw verslagen. Ook de foto' s spreken boekdelen. Je bent ook wel in een schitterend stukje van Italie terecht gekomen. Met verwondering kijken we ernaar. Fijn dat je het ook zo naar je zin hebt. Wie had ooit gedacht dat leren zo leuk kon zijn? We wensen je een hele fijne en leerzame tijd toe! Wander, Olga en Cristina