week 24 - Reisverslag uit Montelparo, Italië van Cas Nijdeken - WaarBenJij.nu week 24 - Reisverslag uit Montelparo, Italië van Cas Nijdeken - WaarBenJij.nu

week 24

Blijf op de hoogte en volg Cas

18 Juni 2015 | Italië, Montelparo

Het begin er nu aan te komen

Voorwoord
De tijd lijkt nu al snel te gaan deze afgelopen twee weken vlogen echt voorbij, afgelopen week was weer een super leuke, drukke maar vooral leerzame week. Een week van hard werken op het land, een week waar in we nieuwe gasten hebben ontvangen en leren kennen, de drukte begin er aan te komen. Het top punt van deze week een bergtocht naar de Monte Patino met uitzicht over de piano grande.

Aan het werk: Rambam met die bosmaaier
Deze week heb ik me weer flink mogen laten gaan met de bosmaaier. Wat een prachtig apparaat z’n bosmaaier je kan er flink mee gas geven en als je er dan een mooie Ferrari bij bedenkt is het nog leuker!, hij is ook best zwaar dus naar een paar uurtjes maaien heb ik mijn workout of the day (WOD) ook weer gehad, In één woord ideaal. Daar naast heeft Arjan mij aangesteld tot hoofd materiaal, een leuke bezigheid waar ik weer veel van leer over het organiseren, onderhoud en registratie van al het buitensport materiaal.
Hier hebben we nog niet de huur tenten opgezet, maar om ons alvast voor te bereiden mochten we bij Erik aan een lesje tent opbouwen voor profs deelnemen. Erik en Marian zijn vrienden van Arjan en Heleen zij starten voor het eerste jaar ook een camping met huur tenten, en om er voor te zorgen dat zij de tenten op tijd er hebben staan hebben Arjan, Gerjanne, en ik hun een middag geholpen.

Stap je voor stapje naar de top
Net als vorige week werden we naar al dat werk op het land beloond met een uurtje street boulderen. Dit houdt in professioneel een muur beklimmen tot zo’n twee meter, dit is een manier om je te trainen op het rots klimmen. Met het boulderen leg je de focus op de juiste techniek toepassen en nieuwe klimtechnieken aan te leren. Zo gaan Gerjanne en ik onder begeleiding van klimgeit Arjan stapje voor stapje naar de bergen toe om daar te gaan rots klimmen.

Il colori del Piano Grande
Een prachtig palet van gele en groene kleuren beklede het dal van de Piano Grande. Dit dal ontstond door dat al het water dat er in stond is weggestroomd door een aardverzakking in de vallei. Ik kijk over het prachtige dal heen en geniet van dit bijzondere landschap met aan me linker hand uitzicht op Castelluccio. Een berg dorpje waar we onze start hadden van een prachtige bergwandeling van Castelluccio naar de top van de Monte Patino. In deze wandeling zat bijna alles wel in mooie groene landschappen, prachtige bossen en uiteindelijk kom je tussen de rots formaties uit. Het uitzicht op de Monte Patino was prachtig veel groen was er te zien bij de terug reis van de Patino naar Castelluccio werden we aangenaam verast door de prachtige vallei van de Piano Grande.

Vino
Als je Le Marche zegt dan zeg je ook Oijfen en uiteraard Vino (wijn). Hier in Le Marche zijn er wel honderden kleine en groote boeren die wijn gaarden hebben. Le marche staat bekend om zijn vele wijn huizen, en om die reden werden Gerjanne en ik op pad gestuurd om samen met een aantal camping gasten naar een wijn proeverij te gaan verzorgt door Hotel Leone het hotel in het dorp. Drie witte wijnen, twee rode wijnen en een dessert wijn werden ons geserveerd samen met heerlijke kleine gerechtjes gevarieerd van Tortellini, mosselen, salami, en kazen. Naar afloop hebben we met zijn alle pizza gegeten. En maakten we een nachtelijk wandeling terug naar de camping.

• 21 Juni 2015 - 15:14

Gert-Jan Poterman :

Hey Cas!
    Ziet er goed uit daar man! Mooi ervaring en leuk verhaal.
    Geniet ervan!
    Groeten, GJ